Täältä löydät tietoa esimerkiksi postituksista ja palautuksista.


Toimitustavat ja -kulut

Käytämme toimituksissamme Postia. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Käytössämme on kotimaan tilauksissa kiinteä lähetys- ja palautusmaksu: 3,90€/paketti suuntaansa. Ulkomaille tilatessa näet tilausvaiheessa lähetyskulun, joka tulee kokonaan tilajaan maksettavaksi. Palautusmaksu ulkomaan tilauksissa on 10,00€. Voit myös noutaa tilauksesi suoraan myymälästämme. 

Toimitusaika

Postitamme paketit nopeasti, viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Yleisimmät toimitusajat Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Voit palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteet 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteen täytyy tällöin olla alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja pesemätön. Myös tuotelappujen ja pakkauksen täytyy olla samassa kunnossa kuin ostettaessa.

Pakkaa tuotteet huolellisesti. Käytä mieluiten samaa pussia tai pahvilaatikkoa, jossa sait lähetyksen. Poista tai peitä paketista vanhat lähetysmerkinnät. Liimaa lähetyksen mukana tullut palautusosoitteella varustettu tarra paketin päälle. Mikäli tilauksen mukana ei tullut palautusilmoitusta, voit pyytää sen meiltä ottamalla yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Palautustapoja on kaksi. Voit palauttaa tuotteen käyttämällä valitsemaasi toimitustapaa esim. Posti. Vaihtoehtoisesti voit palauttaa tuotteen suoraan myymälämme.

  1. Jos käytät valinnaista toimitustapaa, vähennämme kotimaan tilauksissa palautettavasta summasta lähetyskulun 3,90€ ja palautuskulun 3,90€. Ulkomaan tilauksissa vähennämme palautettavasta summasta tilaajan maksaman lähetyskulun ja palautuskulun 10,00€.
  2. Jos palautat tilauksen meille myymälään on palautus ilmainen.

Palautusosoiteemme on
Ranuan Kenkä ja Laukku
Keskustie 1

97700 Ranua

Postin tiskiltä voit pyytää kuitin palautuksesta, niin saat seurantakoodin. Tämä helpottaa, jos paketin kulkua on jostain syystä seurattava.

Palautettavien tuotteiden ostosumma palautetaan maksunvälittäjän kautta käyttämällesi maksutavalle.

Lunastamaton paketti

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Veloitamme posti- ja käsittelykuluja 15€ noutamatta jätetyistä lähetyksistä

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

Maksaminen ja maksutavat

Ranuan.fi-verkkokaupassa voit maksaa pankkien verkkomaksutunnuksilla, maksukorteilla, laskulla, osamaksulla tai mobiilimaksulla. Samalla kun vahvistat tilauksen maksun, hyväksyt tilauksen ja siihen liittyvät maksut. 
Tietoa maksutavoista
Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Paytrail-verkkomaksupalvelulla  on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä.
Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.  
Verkkokauppa (ranuan.fi)  toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.
Pankkimaksut 
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Luottokorttimaksut 
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat 
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.
Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla:
MobilePay
Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla:
Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla:
 
Lasku- ja osamaksupalvelut Paytrailin kautta

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

ranuankenkajalaukku@outlook.com

Asiakaspalvelumme on auki arkisin 10-17 ja lauantaisin 10-14. Voit soittaa meille numeroon 050 547 6565. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.