Täältä löydät tietoa esimerkiksi postituksista ja palautuksista.


Toimitustavat ja -kulut

Käytämme toimituksissamme Postia ja Matkahuoltoa. Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Käytössämme on kiinteä lähetys- ja palautusmaksu: 3,90€/paketti suuntaansaVoit myös noutaa tilauksesi suoraan myymälästämme. 

Toimitusaika

Postitamme paketit nopeasti, viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Yleisimmät toimitusajat Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Voit palauttaa tai vaihtaa tilaamasi tuotteet 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteen täytyy tällöin olla alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja pesemätön. Myös tuotelappujen ja pakkauksen täytyy olla samassa kunnossa kuin ostettaessa.

Palautustapoja on kaksi. Voit palauttaa tuotteen käyttämällä valitsemaasi toimitustapaa esim. Posti tai Matkahuolto. Vaihtoehtoisesti voit palauttaa tuotteen suoraan myymälämme.

  1. Jos käytät valinnaista toimitustapaa, vähennämme palautettavasta summasta postikulun 3,90€.
  2. Jos palautat tilauksen meille myymälään on palautus ilmainen.

Palautusosoiteemme on
Ranuan Kenkä ja Laukku
Keskustie 1

97700 Ranua

Postin tiskiltä voit pyytää kuitin palautuksesta, niin saat seurantakoodin. Tämä helpottaa, jos paketin kulkua on jostain syystä seurattava.

Palautettavien tuotteiden ostosumma palautetaan maksunvälittäjän kautta käyttämällesi maksutavalle.

Lunastamaton paketti

Noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Veloitamme posti- ja käsittelykuluja 15€ noutamatta jätetyistä lähetyksistä

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

Maksaminen ja maksutavat

ranuan.fi verkkokaupassa voit maksaa pankkien verkkomaksutunnuksilla, maksukorteilla, laskulla, osamaksulla, tai MobilePayllä. Samalla kun vahvistat tilauksen maksun, hyväksyt tilauksen ja siihen liittyvät maksut. 
Tietoa maksutavoista
Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Checkout Finland Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi. 
Verkkokauppa (ranuan.fi) toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu. 
Pankkimaksut 
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. 
Luottokorttimaksut 
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin. 
Mobiilimaksutavat 
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Pivo Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot MobilePay Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot Masterpass Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf 
Siirto 
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot: OP:n yleiset euromaksuehdot Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa GSM-maksu Ainapay Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti. Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa. Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä: Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv) Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv) Enintään kaksi ostosta päivässä Ei toimi prepaid-liittymillä Lisätietoja: aina.fi 
Lasku- ja osamaksupalvelut Checkoutin kautta
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent. Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot. Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä. Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista: collector.fi jousto.com mash.com/fi

 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

ranuankenkajalaukku@outlook.com

Asiakaspalvelumme on auki arkisin 10-17 ja lauantaisin 10-14. Voit soittaa meille numeroon 050 547 6565. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.